Zazwyczaj to poprzez wyszukiwarkę internetową odbywa się pierwsze spotkanie klienta z klubem bądź marką. Najczęściej właśnie od skorzystania z niej użytkownicy rozpoczynają swoje poszukiwania zajęć i obiektów sportowych. Warto zadbać o to, by informacja o Twoim miejscu znalazła się wysoko w wynikach wyszukiwania. Poniżej garść wskazówek, jak zrobić to w łatwy i darmowy sposób.
oprogramowanie klubów fitness
i innych obiektów sportowych od FitPlanner.pl
Po pierwsze – dodaj grafik zajęć
Udostępnienie w Internecie harmonogramu zajęć Twojego klubu i jego regularna aktualizacja sprawią, że Twój klub będzie lepiej widoczny w wynikach wyszukiwania. Tym samym zyskasz przewagę nad konkurencją i zwiększysz swoje szanse na pozyskanie nowych klientów. Dlaczego? Wyszukiwarka Google faworyzuje aktualne i unikalne treści na stronie internetowej, poza tym – jak wynika z naszych badań – grafik zajęć jest najczęściej poszukiwaną wartością, bo aż przez co drugiego internautę, który szuka klubu fitness. Aktualizuj zatem na bieżąco informacje o swojej ofercie – w ten sposób zarówno polepszysz pozycję swojego miejsca w wyszukiwarce Google, jak i odpowiesz na najważniejszą potrzebę swoich klientów.
Po drugie – podaj dane swojego klubu
Drugą najważniejszą informacją, jakiej poszukują użytkownicy, jest informacja o klubie. Pamiętaj, by podać takie dane, jak numer telefonu, adres e-mail i – co wydaje się oczywiste, a tak często jest zaniedbywane – aktualny adres swojego miejsca. Nawet podanie dzielnicy ma ogromne znaczenie, ponieważ użytkownicy szukają obiektów sportowych położonych najbliżej ich miejsca zamieszkania, często także poprzez wpisanie w wyszukiwarkę nazwy dzielnicy, w której mieszkają. Pamiętaj też o podaniu dni i godzin otwarcia klubu. Jednym słowem – im więcej podasz informacji o swoim miejscu, tym lepiej!
Po trzecie – pokaż się
Wszyscy jesteśmy wzrokowcami – wykorzystaj ten fakt i pokaż swoje miejsce, instruktorów, sprzęt. Atrakcyjne zdjęcia z pewnością zwrócą uwagę Twoich potencjalnych klientów i zwiększą szansę, że wybiorą właśnie Twój klub. Pamiętaj też, że możliwe będzie odnalezienie Twojego miejsca po zdjęciach, które zostaną wyświetlone w wyszukiwarce Google. Co ważne, jeśli podpiszesz Twoje pliki graficzne nazwą swojego klubu bądź kategorii zajęć, sprawi to, że Twój klub będzie można odnaleźć jeszcze łatwiej.
Dodaj opis klubu
Nie zapomnij też opisać, jakiego typu zajęcia oferujesz, jakim dysponujesz sprzętem. Przedstaw też swoich instruktorów i pracowników, napisz o ich doświadczeniu, zdobytych certyfikatach, ukończonych szkoleniach. Zwiększysz w ten sposób renomę swojego miejsca i przybliżysz potencjalnym klientom swoją ofertę oraz wartości, jakie reprezentujesz. Podaj też cennik – szuka go co trzeci internauta. Określ również czy Twój klub jest ogólnodostępny, czy może oferujesz zajęcia tylko dla kobiet, a także pochwal się tym, jeśli Twoje miejsce posiada udogodnienia, takie jak np. sala dla dzieci, w której klienci mogą pozostawić swoje pociechy na czas treningu. Pamiętaj, żeby opis był kompletny – w końcu nigdy nie wiadomo, w jaki sposób Twój potencjalny klient będzie szukał informacji o miejscu do uprawiania sportu dla siebie.
Honorujesz karty sportowe? Napisz o tym!
Jeśli Twój klub honoruje karty sportowe, zawrzyj tę informację na swojej stronie. Co prawda nie wpłynie to na pozycję profilu w wynikach wyszukiwania, ale może sprawić, że Twoja strona będzie wyświetlać się na większą ilość wyszukanych fraz. Wystarczy, że ktoś będzie szukał klubu z określonymi zajęciami, honorującego daną kartę sportową. Prawdopodobieństwo, że dzięki podaniu tej informacji zwiększysz liczbę swoich klientów, jest duże, ponieważ obecnie karty sportowe są jednymi z najczęściej stosowanych bonusów pozapłacowych dla pracowników. Jak wynika z naszych badań, co piąty użytkownik poszukuje właśnie informacji o honorowanych kartach sportowych przez dany klub w trakcie znajdowania miejsca ćwiczeń dla siebie.
Po szóste, ale nie mniej ważne – nie bój się opinii
Pamiętaj, że Twoi potencjalni klienci często dokonują wyboru klubu na podstawie opinii dostępnych w Internecie. Możliwość ich dodawania daje m.in. serwis FitPlanner.pl. Opinie zadowolonych klientów mogą być Twoją najlepszą wizytówką. Nie bój się też jednak tych negatywnych – szybka, adekwatna reakcja na nie z Twojej strony może zadziałać na korzyść Twojego klubu. Pokażesz w ten sposób, że zadowolenie Twoich klientów jest dla Ciebie wartością priorytetową, co wpłynie korzystnie na wizerunek Twojej marki.