Jakich zajęć sportowych szukają użytkownicy?

Jakich zajęć fitness/sportowych szukają użytkownicy?

W dobie nowoczesnych technologii coraz więcej użytkowników szuka w Internecie informacji o interesujących klubach fitness/tanecznych/sportowych. Czy je znajduje? Z własnego doświadczenia wiemy, że nie zawsze, zapytaliśmy o to też innych. Odpowiedzi, jakie uzyskaliśmy, nie pozostawiają złudzeń – jest wiele do zrobienia. Jak użytkownicy szukają zajęć w sieci? Czy wiedzą, czego chcą? Co zrobić w sytuacji, gdy przeglądarka nie wystarcza? Znamy odpowiedzi na te pytania.

Poznaj i jako jeden z pierwszych wypróbuj

oprogramowanie klubów fitness


i innych obiektów sportowych od FitPlanner.pl

Dlaczego FitPlanner.pl?

Jako osoby aktywne fizycznie i klienci różnych klubów sportowych często napotykaliśmy na takie przeszkody, jak niemożność znalezienia w Internecie aktualnej oferty i grafików zajęć interesujących placówek albo w ogóle ich stron internetowych. Między innymi z potrzeby rozwiązania tego problemu powstał pomysł na stworzenie serwisu FitPlanner.pl.

Pozytywny odbiór naszego portalu, zarówno przez użytkowników, jak i właścicieli klubów fitness, a także wyniki przeprowadzonej ankiety przekonały nas, że nie byliśmy w swojej frustracji odosobnieni.

48,51 proc. osób przez nas zapytanych odpowiedziało, że nie znalazło w sieci informacji, których szukało. W największej ilości przypadków chodziło o grafik zajęć. Szczegółowe przedstawienie procentowego udziału konkretnych wyszukiwań zaprezentuję w dalszej części artykułu. Zanim jednak do tego przejdę, prześledźmy cały proces wyszukiwania zajęć.

Użytkownik zaplątany w sieć

Jeśli użytkownik wie, jakiego klubu szuka, zazwyczaj nie ma problemu z trafieniem na jego witrynę. Co jednak w sytuacji, gdy nie znajdzie tam interesujących go informacji albo postanawia poszukać innego klubu?

Użytkownik wraca wtedy do punktu wyjścia – musi ponownie skorzystać z wyszukiwarki, zmieniając hasło. Najczęściej wpisywane przez użytkowników frazy są nazywane “słowami kluczowymi”. Istnieją narzędzia, które pomagają mierzyć frekwencję konkretnych wyników, co jest pomocne w reklamie klubów opartej na pozycjonowaniu.

Zazwyczaj jednak jest tak, że po wpisaniu kolejnego hasła, użytkownik dalej nie znajduje tego, na czym mu zależało. Co prawda wyszukiwarka najczęściej odnajduje jakieś pojedyncze wyniki, takie jak wpisy na forach czy w grupach dyskusyjnych, często jednak są to informacje nieaktualne, niepełne, nieprawdziwe albo nie te, których szukał.

Czego szuka statystyczny Kowalski?

Z naszego badania wynika, że nasi użytkownicy najczęściej szukają grafiku zajęć konkretnego klubu (aż połowa z nich), dalej informacji o nim oraz możliwości zapisu na zajęcia (odpowiednio – 47 proc. i 44 proc. ankietowanych). Jedna czwarta ankietowanych z kolei szuka danych kontaktowych, a niecałe 20 proc. – opinii. Poniżej zestawienie wyników na wykresie kołowym.

2_-Jakich-zajęć-fitness_sportowych-szukają-użytkownicy_-Dokumenty-Google-Google-Chrome-2016-02-11-13.16.29

Na szczególną uwagę zasługuje odpowiedź “Inne”, którą wybrał co dziesiąty ankietowany. Po jej zaznaczeniu użytkownicy byli proszeni o doprecyzowanie, co mieli na myśli. Wśród udzielonych przez nich odpowiedzi pojawiły się takie wpisy, jak: cennik, honorowane karty sportowe, lokalizacja klubu w najbliższej okolicy, możliwość zostawienia dziecka pod opieką. Ich dokładny zakres procentowy prezentuje wykres poniżej.

2_-Jakich-zajęć-fitness_sportowych-szukają-użytkownicy_-Dokumenty-Google-Google-Chrome-2016-02-11-13.17.32222228

Jak zdobyć kobietę, jak zatrzymać mężczyznę?

Uzupełnienie, jak powyższe zależności wyglądają ze względu na płeć, można znaleźć w ubiegłorocznym badaniu Grupy IQS dla Polskiego Związku Pracodawców Fitness. Jak z niego wynika, aż 90 proc. Polaków chodzi do klubów fitness przede wszystkim po to, by “poczuć przyjemne zmęczenie”, choć jednocześnie 39 proc. ankietowanych przyznaje, że po prostu lubi pokazać się w modnym miejscu.

Najdłuższy, bo średnio ponadpięcioletni staż wśród ćwiczących mają mężczyźni i osoby w wieku 36-55 lat, z kolei kilkumiesięcznymi bywalcami klubów fitness są najczęściej kobiety i osoby w wieku 18-25 lat.

Jak wynika z badania, dla ankietowanych największe znaczenie przy wyborze klubu mają takie czynniki, jak lokalizacja i profesjonalna kadra trenerów. Jeśli zaś chodzi o różnice między płciami – kobiety najłatwiej przyciągnąć dużą ilością zróżnicowanych zajęć zorganizowanych a mężczyzn szerokim wyborem sprzętu dobrej jakości.

Rewolucyjność wyszukiwarki i serwisu FitPlanner.pl

Po analizie wyników ankiet i sugestii naszych użytkowników, stworzyliśmy pierwszą wyszukiwarkę zajęć fitness w Polsce w pełni odpowiadającą na potrzeby użytkownika. Dostosowaliśmy także profile klubów tak, by były w pełni funkcjonalne. Spersonalizowany i uzupełniony profil umożliwia klubowi dokładne poinformowanie o oferowanych przez siebie usługach, a potencjalnym klientom – łatwiejsze jego znalezienie. Oto, jak wygląda jeden z kompletnie uzupełnionych profili klubów w naszym serwisie. 

profil

Słowem podsumowania

Najczęściej użytkownicy wiedzą, jakich zajęć i w jakich godzinach szukają. Często dostępność tych informacji w Internecie jest czynnikiem decydującym o wyborze konkretnego klubu. Właśnie z tego powodu serwisy takie jak FitPlanner.pl, które znacznie ułatwiają cały proces i pozwalają zaoszczędzić czas, cieszą się tak dużym zainteresowaniem. W tym kontekście istotna jest też funkcja, którą planujemy wprowadzić z biegiem rozwoju serwisu, jaką będzie możliwość zapisania się na interesujące zajęcia sportowe już za pomocą jednego kliknięcia.

Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się nim ze znajomymi i udostępnij go!

Autor

Aleksandra Balcerzak

Aleksandra Balcerzak

Specjalista ds. marketingu w firmie FitPlanner. Autorka raportów o kondycji rynku fitness w Polsce, a także serii artykułów dla przedsiębiorców z branży sportowej. Na bieżąco bada, co i kiedy ćwiczą Polacy. Prywatnie chętnie uczestniczy w zajęciach tanecznych, takich jak salsa.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *